1. Hoe werkt de wachtrij?

Wanneer je een account bij ons aanmaakt en je woont op een postcode die binnen ons bezorggebied valt, dan kom je altijd eerst even op de wachtrij terecht. Dat doen wij, zodat we stapsgewijs kunnen uitbreiden en de beste service aan al onze klanten kunnen blijven geven. Eenmaal erbij, nooit meer in de rij!

2. Hoe plaats ik een bestelling?

Als je eenmaal toegang hebt tot de app, kun je snel je boodschappen kiezen. Is je boodschappenlijstje compleet? Ga dan naar je winkelmandje. Daar kun je het bezorgmoment kiezen wat jou het beste uitkomt. Als je geen specifieke datum selecteert, dan bezorgen wij de boodschappen op het eerst mogelijke bezorgmoment dat we bij jou in de straat zijn. Reken af met iDeal, via je browser of bankieren app en je bent klaar!

3. Wat zijn de bezorgtijden?

We bezorgen op vaste momenten bij jou in de buurt. In het winkelmandje onder "kies je bezorgmoment" kun je zien op welk uur van de dag we in jouw wijk komen. Het bezorgmoment beslaat één uur. Op de ochtend van de bezorging ontvang je een berichtje van ons met een exacter bezorgmoment van 20 minuten. Op het moment dat wij met ons elektrische wagentje vanaf onze lokale hub vertrekken naar jouw huis, krijg je een sms'je of pushbericht, zodat je onze bezorger live op de boodschappenradar kunt volgen en je tot op de minuut precies weet hoe laat we er zullen zijn.

4. Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden?

Nee hoor! Je betaalt bij ons nooit bezorgkosten of andere administratieve kosten. Ook zijn alle prijzen die weergegeven zijn in de app inclusief BTW. Je zal bij ons daarom nooit te maken krijgen met hogere kosten. De kosten die jij ziet voor de producten in jouw winkelmandje, zijn exact de kosten die je afrekent. Verder bezorgen we jouw boodschappen altijd helemaal gratis. Wel geldt er een minimaal bestelbedrag van €25.

5. Is er een minimaal bestelbedrag?

Ja, vanaf €25 kun je boodschappen bij ons bestellen. Deze komen we dan gratis bij jou thuis bezorgen!

6. Hoe betaal ik voor mijn boodschappen?

Je kunt bij ons je bestelling makkelijk betalen met iDeal. iDeal geeft je de optie om via de webbrowser op je telefoon of tablet te betalen. Of via de bankierenapp van jouw bank, mocht je daar al gebruik van maken.

7. Tot hoe laat kan ik mijn bestelling voor morgen nog plaatsen?

Wil jij morgen je bestelling in huis hebben? Plaats dan je bestelling vandaag voor uiterlijk 22:00 uur. Hou er rekening mee dat je dan echt om 22.00 uur klaar bent met de betaling, anders ben je misschien net te laat en kiest onze app automatisch de dag erna. 

8. Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen?

Het is helaas nog niet mogelijk om de bestelling die je al geplaatst en betaald hebt nog te wijzigen. We kunnen na betaling het bezorgmoment niet aanpassen en geen producten toevoegen. Controleer dus altijd goed of je het juiste bezorgmoment gekozen hebt en of je alle producten hebt toegevoegd die je nodig hebt.

Kan ik mijn geplaatste bestelling wel annuleren?

De bestelling die je hebt geplaatst en betaald, kun je natuurlijk wel annuleren. Dit kan tot 22:00 de dag voor bezorging. Dit kun je zelf doen in de app in jouw "lopende bestelling".

9. Kan ik de bezorgtasjes van Picnic ook weer inleveren?

Jazeker! Als je wilt, nemen we de plastic tasjes van de bezorging de volgende keer gewoon weer mee terug. Zelfs de plastic verpakkingen die om de boodschappen zitten, mag je weer bij de bezorger inleveren. Wij zorgen ervoor dat al het plastic netjes wordt gerecycled.

10. Kan ik statiegeldflessen mee terug geven?

Ja graag! Wij nemen bijna alle statiegeld flessen weer mee terug. Geef het bij de volgende bestelling mee aan de bezorger en wij maken het statiegeld over op je rekening.

Niet zeker of jouw flessen ook ingeleverd kunnen worden? Check het statiegeld etiket op de fles of vraag het aan de bezorger. De bezorger zorgt ervoor dat het juiste aantal flessen worden ingevoerd. Het statiegeld maken wij over op de rekening waarmee jij bestelling hebt betaald.

11. Krijg ik een pakbon bij de bezorging?

Om het milieu te sparen werken wij niet met papieren bonnen. Wel vind je in de app al je bestelde producten in je “lopende bestelling". Deze blijft hier tot 20:00 de dag na bezorging in staan. We sturen je ook e-mail met de bevestiging van je bestelling.

12. Wat als ik niet thuis ben als de bezorger aanbelt?

Weet je van tevoren dat je het toch niet redt om thuis te zijn? Stuur ons dan een berichtje, bijvoorbeeld via WhatsApp, dan zoeken we samen een goede oplossing. Ben je onverhoopt toch niet thuis als de bezorger voor de deur staat? Dan nemen we de boodschappen mee terug naar onze hub. Je kunt deze dan dezelfde avond of de volgende dag nog bij ons ophalen. Neem even contact met ons op voor de adresgegevens.

13. Hoe kan ik (actie)producten uit mijn winkelmandje verwijderen?

Dit kan op 3 manieren:

  1. Klik in je winkelmandje op het aantal bij het product dat je wilt verwijderen. Verwijder het product met het “-“ teken
  2. Veeg over het product in je winkelmandje naar links. Het knopje verwijderen verschijnt nu. Druk op verwijderen en het product is weg.
  3. Wil je de hele inhoud van je winkelmandje verwijderen? Klik dan op de 3 witte puntjes rechts bovenin je winkelmandje en klik op “Winkelmandje legen".

14. Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 23.00 uur. Op zaterdag zijn we bereikbaar van 11.00 tot 23.00 uur en op zondag van 14.00 tot 23.00 uur. Je kunt makkelijk contact opnemen door op de icoontjes van de telefoon, e-mail en WhatsApp te klikken in de app. Deze vind je door links bovenin op de 3 witte streepjes te klikken. Als je ons een berichtje stuurt, doen we ons best je zo snel mogelijk te antwoorden.

15. Waar kan ik terecht met een klacht?

Heb je een klacht? Dat vinden wij heel vervelend, maar laat het vooral weten. Dan kunnen wij onze service hiermee verbeteren. Stuur je klacht per e-mail naar service@picnic.nl of stuur een berichtje via WhatsApp, dan zullen wij hier zo snel mogelijk naar kijken.

16. Ik heb een suggestie voor een nieuw product in het assortiment. Hoe geef ik dat door?

Dat horen we graag! We staan er altijd voor open om ons assortiment te verbeteren. Geef je suggestie door via de app, door bij de knop “mis je iets" jouw product te typen. Deze knop vind je door in de app te zoeken op het product of aan het einde van iedere categorie met producten.

Wij kijken naar iedere tip. Als we zien dat meer klanten het product hebben aangevraagd, dan doen we ons best om het product toe te voegen. We houden je op de hoogte van jouw aanvraag.

17. Hoe zit het met de kwaliteitsgarantie op de producten die ik heb besteld?

Ben je niet tevreden over het product dat je hebt ontvangen? Dat vinden wij heel vervelend. Stuur ons een berichtje of bel ons even, dan maken wij het graag goed met je door het product te vergoeden. Heb je er een foto van? Stuur deze dan ook naar ons op. Dan kunnen we kijken wat de oorzaak is en gaan wij ons uiterste best doen dat het niet meer voorkomt.

18. Hoe lang zijn acties geldig?

Onze acties gaan van start op maandag en zijn geldig tot en met zondag. Je profiteert van de actie als je in de periode dat de actie geldig is het product bestelt en afrekent. Wil je meer weten over onze acties en spelregels? Bekijk dan de spelregels.

19. Hoe kan ik zien wat de ingrediënten van een product zijn?

Alle informatie over ingrediënten en allergenen staat op de productpagina. Die vind je via de “i" links onderaan op de productfoto. Heb je vragen hierover? Laat het ons dan weten!

20. Hoe weet ik of de producten vers zijn?

Al onze dagverse producten hebben een versheidsgarantie. Dit is een het groene logo op de foto van het product en daarin staat precies hoe lang een product minimaal vers is, nadat het bij jou thuisbezorgd is.

21. Hoe weet ik of de producten inderdaad goedkoop zijn?

Wij vergelijken elke dag onze prijzen met de grootste landelijke supermarkten met landelijke dekking in Nederland om te controleren of we echt de goedkoopste zijn. Wanneer wij zien dat de prijs bij een landelijke supermarkt lager is, dan passen wij de prijs aan. Meer weten over onze spelregels voor de laagste prijsgarantie? Bekijk de spelregels.

22. Hoe zit het met mijn herroepingsrecht?

Heb je een bestelling geplaatst en wil je deze toch niet ontvangen? Dan kun je tot 22:00 uur de dag voor de bezorging jouw bestelling nog annuleren. Hierna is het helaas niet meer mogelijk de bestelling te annuleren. Wel heb je het recht om producten te retourneren bij ons, mocht je deze niet willen. Je kunt het artikel dan mee teruggeven aan de bezorger (bij je volgende bestelling). Zodra wij het product retour hebben ontvangen, zorgen we ervoor dat we het aankoopbedrag zullen terugstorten. Dit doen wij altijd op de rekening waarmee de laatste bestelling is betaald.

Het is niet mogelijk om verse producten te retourneren bij ons, gezien deze een beperkte houdbaarheid hebben. Onder verse producten vallen onder andere: vlees, vis, groente, fruit, diepvriesproducten, zuivel en kaas.

Houdbare producten met een lange houdbaarheidsdatum en non-food producten, mag je uiteraard wel aan ons teruggeven. Je hebt hier 30 dagen de tijd voor. 

Stuur van tevoren even een berichtje als je een product wilt retourneren. Dan zorgen wij ervoor dat de bezorger hier ook nog even aan herinnerd wordt.

23. Hoe weet ik dat er niets met mijn gegevens gebeurt die ik invul?

Je mag er altijd vanuit gaan dat we jouw gegevens, zoals je adres, e-mailadres en telefoonnummer uitsluitend gebruiken voor onze dienst. Hiermee houden wij jou op de hoogte van jouw aanmelding en/of bezorging. Jouw gegevens zullen wij nooit verstrekken aan derde partijen en wij zullen vertrouwelijk omgaan met jouw gegevens in e-mails en andere berichten naar jou toe.

Het wachtwoord dat je invult, is geheim en alleen voor jou. Zorg ervoor dat je dit niet deelt met andere mensen. Wachtwoord vergeten? Je kunt makkelijk een nieuw wachtwoord in de app, op de pagina “inloggen" aanmaken. Het wachtwoord dat jij aanmaakt, wordt niet in onze database opgeslagen.

24. Mag iemand onder de 18 jaar een bestelling aannemen?

Natuurlijk! Als je oud genoeg bent om de deur open te doen mag je ook boodschappen in ontvangst nemen :) Wij mogen alleen geen alcohol afgeven aan minderjarigen, dat is wettelijk zo bepaald. Bij twijfel kan de bezorger vragen om een identiteitsbewijs. Indien enigszins mogelijk komen we nog een keer langs later in de bestelronde, anders nemen we het mee terug naar de hub waar je het kunt ophalen.