Veelgestelde vragen

Picnic helpt je graag als er iets niet duidelijk is. Hieronder vind je alle veelgestelde vragen van onze klanten.

1. Hoe kan ik producten uit mijn winkelmandje verwijderen?

Dan kan op 3 manieren:

  1. Klik in je winkelmandje op het aantal bij het product dat je wilt verwijderen. Verwijder het product met het “-“ teken
  2. Sleep het product in je winkelmandje naar links.
  3. Wil je de hele inhoud van je mandje verwijderen? Klik dan op het prullenbakje (iPhone) of in het menu op “Mandje legen” (Android).

2. Kan ik de bezorgtasjes van Picnic ook weer inleveren?

Ja zeker! We nemen altijd de plastic tasjes van onze bezorging terug. Zelfs de plastic verpakkingen die om de boodschappen zitten, mag je bij ons inleveren. Geef ze bij een volgende bestelling gewoon mee aan de bezorger, het plastic wordt dan netjes gerecycled.

3. Wanneer kan ik jullie bereiken?

Wij zijn op weekdagen bereikbaar van 09:00 tot 23:00 en in het weekend van 14:00 tot 23:00. Klik op het menu linksboven in de app. Hier zie je hoe je contact met ons kan opnemen. We zijn bereikbaar via Whatsapp, e-mail en telefoon.

4. Ik heb een suggestie voor een nieuw product in het assortiment. Hoe geef ik dat door?

Dat horen we graag! We staan er altijd voor open om ons assortiment te verbeteren. Geef je suggestie door via de app. Als je in het zoekveld van de app zoekt naar het product dat je toegevoegd wilt hebben, zie je onderaan de knop “Mis je iets?” waar je de suggestie kunt invullen.

5. Tot hoe laat kan ik mijn bestelling voor morgen nog plaatsen?

Morgen je bestelling in huis? Plaats je bestelling dan vandaag voor uiterlijk 22:00 uur. Hou er rekening mee dat je dan echt om 22:00 uur klaar bent met de betaling, anders ben je misschien net te laat.

6. Hoe lang zijn acties geldig?

Onze acties zijn altijd geldig van maandag t/m zondag. Je profiteert van de actie als je in de periode dat de actie geldig is, het product bestelt en afrekent.

7. Kan ik statiegeldflessen mee teruggeven?

Ja graag! Geef ze mee aan de bezorger en wij maken het statiegeld over op je rekening.

8. Wat als ik niet tevreden ben over een product?

Dat vinden we heel vervelend. Stuur ons een berichtje of bel ons even, dan maken wij het graag goed met je. Heb je er een foto van? Stuur deze dan ook naar ons op! Dan kunnen wij er voor zorgen dat het niet meer voorkomt.

9. Krijg ik een pakbon bij de bezorging?

Om het milieu te sparen werken wij niet met papieren bonnen. Maar je vindt in de app al je bestelde producten in het tabje “lopende bestelling”. Uiteraard kun je ook de e-mail met de bevestiging van je bestelling gebruiken.

10. Hoe betaal ik voor mijn boodschappen?

Je betaalt je boodschappen online via iDeal. Ook kunnen we je de mogelijkheid geven om via automatische incasso je bestelling te betalen. Stuur ons even een berichtje als je dat graag zou willen.

11. Hoe kan ik zien wat de ingrediënten zijn van een product?

Alle informatie over ingrediënten en allergenen staat op de productpagina. Die vind je via de “i” links onderaan op de productfoto. Heb je vragen hierover? Laat het ons weten!

12. Hoe weet ik of de producten vers zijn?

Al onze dagverse producten hebben een versgarantie. Daarin staat precies hoe lang een product minimaal vers is, nadat het bij jou thuisbezorgd is. De versgarantie staat op de productfoto en op de productpagina. Die vind je via “i” links onderaan op de productfoto.

13. Waar komen de producten vandaan?

Informatie over de herkomst van onze producten staat op de productpagina. Die vind je via “i” links onderaan op de productfoto.

14. Wat zijn de bezorgtijden?

We bezorgen 6 dagen per week op vaste momenten bij jou in de buurt. In het winkelmandje kun je zien wanneer dat bij jou is, door te klikken op “kies je bezorgmoment”. Het bezorgmoment beslaat één uur. Op de dag van de bezorging krijg je ’s ochtends een berichtje met een bezorgmoment van 20 minuten. Op het moment dat wij vanaf onze hub vertrekken, krijg je een sms’je of pushbericht, zodat je onze bezorger op de boodschappenradar kunt volgen.

15. Wat zijn de bezorgkosten?

Je betaalt geen bezorgkosten. We bezorgen je boodschappen helemaal gratis. Wel geldt een minimaal bestelbedrag van €25.

16. Is er een minimaal bestelbedrag?

Ja, vanaf €25 bezorgen we je boodschappen graag gratis bij je thuis.

17. Wat als ik niet thuis ben als de bezorger aanbelt?

Ben je niet thuis als onze bezorger voor de deur staat? Dan nemen we de boodschappen mee terug. Je kunt ze dan dezelfde avond nog bij ons komen ophalen. Weet je van tevoren dat het je toch niet lukt om thuis te zijn op het bezorgmoment? Laat het ons even weten, dan zoeken we naar een oplossing.

18. Hoe weet ik of de producten inderdaad goedkoop zijn?

Wij vergelijken elke dag onze prijzen met de grootste landelijke supermarkten om te controleren of we echt de goedkoopste zijn. Wanneer wij zien dat een prijs lager is bij de grootste landelijke supermarkten passen wij onze prijs gelijk aan.

19. Geldt er een maximum aantal actieartikelen per bestelling?

Voor alle acties geldt een maximaal aantal producten per bestelling. Wat dat aantal is, verschilt per actie. We proberen natuurlijk om de actie zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Bij de menutips zorgen we bijvoorbeeld dat er voldoende producten met korting beschikbaar zijn voor 4 personen. Heb je het maximale aantal producten toegevoegd aan je mandje? Dan krijg je een melding in de app.

20. Wat als ik ergens anders een lagere prijs vind dan bij Picnic?

We vergelijken onze prijzen met de online prijzen van de grote landelijke supermarkten. Onze prijzen zijn altijd even voordelig of zelfs voordeliger. Vind je toch een product dat nog goedkoper is? Stuur ons even een foto of screenshot van het product en de prijs. Dan veranderen wij de prijs en krijg je bovendien het product gratis!

21. Kan ik nadat ik mijn bestelling geplaatst heb nog producten toevoegen aan mijn bestelling?

Het is helaas niet mogelijk om nog producten toe te voegen aan de bestelling die je al geplaatst hebt. Dit is iets waar we momenteel aan werken. Tot die tijd is een oplossing om een tweede bestelling te plaatsen of je bestelling te annuleren en deze opnieuw te bestellen met de producten die je vergeten was.

22. Kan ik een product retourneren/teruggeven?

Heb je een product besteld, maar wil je dit product toch niet? Dat kan! Er is een aantal uitzonderingen: verse producten kunnen niet teruggestuurd worden. Denk hierbij aan groente, fruit, vlees, vis etc.; maar ook diepvriesproducten en gekoelde producten, zoals zuivel, vleeswaren en kaas.

Houdbare producten met een lange houdbaarheidsdatum en non-food producten mag je wel aan ons teruggeven en dan krijg je je geld terug.

Wil je een product teruggeven? Stuur ons een berichtje, dan helpen we je graag!