Online supermarkt Picnic zorgt voor werkgelegenheid in regio

Aantal bezorgwagentjes verdubbeld, inmiddels 40 bezorgers actief

Ede/Veenendaal, 31 mei 2017 - Online supermarkt Picnic zorgt door zijn stormachtige groei voor een flinke groei van het aantal banen en bezorgwagentjes in Ede, Veenendaal en Bennekom. Zes weken na de start is het aantal wagentjes verdubbeld naar elf en het aantal bezorgers gestegen naar veertig. Gezien de groeiende vraag is de verwachting dat over enkele weken al twintig wagentjes door de straten rijden om de boodschappen gratis bij de klanten thuis te bezorgen.

Online supermarkt Picnic zorgt voor werkgelegenheid in regio

Aantal bezorgwagentjes verdubbeld, inmiddels 40 bezorgers actief

Ede/Veenendaal, 31 mei 2017 - Online supermarkt Picnic zorgt door zijn stormachtige groei voor een flinke groei van het aantal banen en bezorgwagentjes in Ede, Veenendaal en Bennekom. Zes weken na de start is het aantal wagentjes verdubbeld naar elf en het aantal bezorgers gestegen naar veertig. Gezien de groeiende vraag is de verwachting dat over enkele weken al twintig wagentjes door de straten rijden om de boodschappen gratis bij de klanten thuis te bezorgen.

Niet alleen neemt de werkgelegenheid in de regio toe, ook de lokale ondernemingen profiteren van de komst van Picnic. Zo zijn regionale producten als honing van Imkerij de Werkbij uit Veenendaal en bier van de Heidebrouwerij uit Ede speciaal voor de klanten uit het bezorggebied in het assortiment opgenomen.

Duurzaamheid en werkgelegenheid

"Duurzaamheid en werkgelegenheid zijn voor ons belangrijke thema's", aldus Michiel Muller, medeoprichter van Picnic. "Picnic zal de komende jaren in steeds meer steden actief worden en we denken dit jaar al voor ruim 2000 mensen werkgelegenheid te bieden. Dit zal op termijn oplopen naar 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen."

De nieuwe bezorgdienst slaat aan, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal mensen dat online zijn dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar nergens groeide het marktaandeel zo hard als in Amersfoort, de stad waar Picnic anderhalf jaar geleden begon. De onderzoekers spreken dan ook van 'het Picnic-effect'. Picnic bezorgt inmiddels met meer dan 140 wagentjes de boodschappen bij ruim 40.000 klanten in onder meer Amersfoort, Utrecht, Delft, Ede en Almere.

Over Picnic

Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en voor het aanvragen van interviews met de initiatiefnemers kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: picnic@koolhovenenpartners.nl of http://www.koolhovenenpartners.nl/contact.

Online supermarkt Picnic zorgt voor werkgelegenheid in regio

Bekijk de andere nieuwsartikelen.