Online supermarkt Picnic komt ook naar Zoetermeer

‘Picnic-effect’ zorgt voor forse groei van de markt

Zoetermeer, 14 juni 2017 - Online supermarkt Picnic breidt uit en start in augustus in Zoetermeer en Benthuizen. De innovatieve dienst bezorgt dan ook hier de boodschappen gratis aan huis, tegen de laagste prijs.

Online supermarkt Picnic komt ook naar Zoetermeer

‘Picnic-effect’ zorgt voor forse groei van de markt

Zoetermeer, 14 juni 2017 - Online supermarkt Picnic breidt uit en start in augustus in Zoetermeer en Benthuizen. De innovatieve dienst bezorgt dan ook hier de boodschappen gratis aan huis, tegen de laagste prijs.

De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic. Onlangs maakte het jonge bedrijf al bekend naar Delft, Rijswijk, Voorschoten, Den Haag, Vlaardingen, Schiedam, Ede en Veenendaal uit te breiden.

Nu al inschrijven

“We zullen begin augustus voor het eerst gaan bezorgen in Zoetermeer en Benthuizen, maar consumenten kunnen zich nu al inschrijven”, aldus Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. “We weten inmiddels uit ervaring dat er veel belangstelling is in steden waar we starten. Hoe eerder mensen de app downloaden en zich inschrijven, hoe eerder ze aan de beurt zijn.”

De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

De nieuwe bezorgdienst slaat aan, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal mensen dat online zijn dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar nergens groeide het marktaandeel zo hard als in Amersfoort, de stad waar Picnic anderhalf jaar geleden begon. De onderzoekers spreken dan ook van ‘het Picnic-effect’. 

Over Picnic

In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.

Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en voor het aanvragen van interviews met de initiatiefnemers kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: picnic@koolhovenenpartners.nl of http://www.koolhovenenpartners.nl/contact.

Online supermarkt Picnic komt ook naar Zoetermeer

Bekijk de andere nieuwsartikelen.